Reklama na wesoło: Nokia drwi z Samsunga

|

nokia_logoReklama ma ogromny wpływ na sprzedaż produktu toteż korporacje dwoją się i troją, aby wymyślić skuteczny sposób na zwabienie klientów. Możemy spotkać się z przeróżnymi formami promocji – od najprostszych w prasie poprzez bardziej zaawansowane w telewizji na najprzeróżniejsze w Internecie. Finowie mają jednak inny, ciekawszy sposób.

Kilka razy mogliście przeczytać u nas na temat sporów reklamowych Apple kontra Samsung gdzie Nokia jest widzem wyróżniającym się ponad skłócone firmy. Tym razem Finowie postanowili pójść o krok dalej i zadrwili z bilbordu Koreańczyków stawiając obok mobilną reklamę. Jak to wygląda? Zobaczcie sami:

samsung nokia reklama

Napis na bilbordzie głosi: “Samsung Galaxy S4 Zoom, jedyny smartfon z 10x zbliżeniem optycznym”. Na co Nokia na swojej reklamie dodaje: “Jednak tego nie zauważyli, że nadchodzi. Nokia Lumia 1020: wyjątkowe zbliżenie bez wyjątkowych wymiarów”. Tak prezentuje się luźne tłumaczenie powyższych tekstów. W domyśle oczywiście mamy zwróconą uwagę na dodatkową masę, wymiary i ogólnie budowę modelu S4 Zoom.

Czy taka polityka reklamowa ma sens? Patrząc na niedawno zaprezentowane wyniki popularności systemów wydaje się, że tak. W niektórych państwach (niestety raport nie dotyczy Polski) słupki dotyczące Windows Phone szybują w górę. Największa w tym zasługa Nokii, co nie powinno nikogo dziwić. Zaskakuje jednak fakt małego zainteresowania tematem reklamy przez Microsoft, któremu najbardziej powinno zależeć na promocji swojego mobilnego systemu.

To już kolejny sposób Nokii na popularyzacje swojej nowej drogi po sporym potknięciu i upadku, którym było niewykorzystanie potencjału systemu Symbian. Co kolejnego Nokia wymyśli?

źródło: Phone Arena


Autor: Łukasz Pająk

Student informatyki, niedoszły wojskowy (próby nie zaniecham!) i kierowca rajdowy/wyścigowy (już wiek nie pozwala :( ), maniak gadżetów i technologii, z którą lubi być na bieżąco.