10 wskazówek do stworzenia dobrze zarabiającej aplikacji (część 1)

|

Co takiego mają w sobie najlepsze aplikacje z Marketplace?

To jedno z pytań na które odpowiedzieć powinien znać każdy developer zanim przejdzie do tworzenia swojej aplikacji. Dlaczego? Przecież każdy developer by chciał aby jego aplikacja była jak najwyżej na liście najlepszych aplikacji z Marketplace, więc powinien czerpać przykład z tych którym się to udało.

Niedawno zespół pracowników Marketplace przeanalizował i zrobił porównanie 50. najlepszych płatnych aplikacji z każdej kategorii poszukując odpowiedzi na to pytanie. Jaki otrzymali rezultat? Znaleźli wiele cech wspólnych, które można zaimplementować we własnej aplikacji w celu ułatwienia jej drogi do osiągnięcia sukcesu. Oczywiście nie jest to “magiczny sposób” który gwarantuje sukces – na to składa się wiele innych czynników, niezależnych od developerów.

Oto pierwsze pięć wskazówek pochodzących od najlepszych developerów. Kolejna część pojawi się niebawem. Zachęcam też do obejrzenia prezentacji z konferencji TechEd Europe 2012, na której Todd Brix mówił właśnie o tych wskazówkach.

1. Pamiętaj o dodaniu wersji próbnej do swojej aplikacji 

Wiele osób, zanim wyda pieniądze na aplikację czy też grę, woli się upewnić, że warto to zrobić. Dlatego też trzeba pamiętać o zaimplementowaniu wersji próbnej do swojej aplikacji, która pozwoli potencjalnym klientom na przetestowanie aplikacji i ocenienie czy ta aplikacja jest tym czego szukają. Pomoże w tym Windows Phone trial API (interfejs programowania aplikacji).

Według badań przeprowadzonych przez osoby z Marketplace, aplikacje płatne posiadające możliwość pobrania wersji próbnej zostały pobrane średnio 70 razy więcej razy, niż te które jej nie posiadają. 10% pobrań wersji próbnej kończyło się w ostateczności zakupem aplikacji, zazwyczaj w ciągu pierwszych 24. godzin od momentu testowania. Podsumowując: jeśli pozwolisz klientom na przetestowanie swojej aplikacji, jej sprzedaż będzie średnio siedmiokrotnie wyższa.

Trzeba pamiętać, aby w opisie aplikacji zamieścić informacje jakie ograniczenia niesie ze sobą wersja testowa. Warto też zapoznać się z wpisem Paula Laberge’a zawierające ciekawe wskazówki dotyczące implementowania wersji próbnej.

Ostatnim argumentem za dodaniem wersji próbnej jest zwiększona możliwość otrzymania darmowej reklamy. Mając możliwość pobrania wersji próbnej jest dużo większa szansa, że zainteresuje się nią prasa i blogerzy, a taka reklama to duża pomoc w osiągnięciu sukcesu.

 2. Żywe kafelki są bardzo lubiane

Najpopularniejsze aplikacje z Marketplace w dużo większym stopniu niż pozostałe wykorzystują jedną z ciekawszych funkcjonalności systemu Windows Phone – żywe kafelki.  Efekty tego są takie, że aplikacje te są częściej pobierane, przypinane do pulpitu, uruchamiane, a ich oceny są wyższe i posiadają więcej recenzji.

Na poniższym zdjęciu można zobaczyć jak programiści Windows Phone wykorzystali Live Tile API do stworzenia wielu ciekawych żywych kafelków. Jeśli aplikacja zarabia na wyświetlaniu zawartych w niej reklam, żywe kafelki można wykorzystać jako “przynętę” do uruchomienia aplikacji, zwiększenia zaangażowania i tym samym wyświetlenia reklam.

3. Wykorzystaj powiadomienia push

Powiadomienia push są kolejną świetną drogą do zaangażowania użytkowników korzystających z Twojej aplikacji. Według statystyk najlepsze aplikacje z Marketplace trzykrotnie częściej wykorzustują opcję powiadomień push. Tutaj można dowiedzieć się więcej o Push Notifications API.

Do zaimplementowania powiadomień push wymagana  jest konfiguracja serwera aplikacji. Windows Azure Toolkit for Windows Phone jest miejscem które pomoże Ci rozpocząć wysyłanie powiadomień push do Twojej aplikacji.

4. Geolokalizacja w reklamach

Jeśli Twoja aplikacja opiera się na reklamach, warto rozważyć zastosowanie w nich funkcji geolokalizacji, co sprawi, że ​​reklamy będą bardziej przydatne użytkownikom, a ich wyświetlanie będzie bardziej wartościowe dla reklamodawców, a więc i dla Ciebie.  Reklamodawcy zwykle płacą więcej dla ściśle określonych regionów geograficznych i grup demograficznych. W żargonie reklamowym, mówi się, że niektóre lokalizacje ​​mają wyższy efektywny koszt tysiąca wyświetleń (effective CPM).

W MSDN Magazine został opublikowany ciekawy artykuł na ten temat, do którego odsyłam zainteresowanych – klik.

5. Wykorzystaj interface Windows Phone

Jedną z cech, która odróżnia Windows Phone od innych systemów, jest niezwykły i oryginalny interfejs. Wiele osób zdecydowało się na Windows Phone, bo znudził ich wygląd innych systemów. Klienci lubią żywe kafelki, “huby” które łączą lokalną i internetową zawartość z serwisami społecznościowymi, oraz inne elementy charakterystyczne dla Windows Phone. Jest to pierwszy z powodów aby wykorzystać ten interface w Twojej aplikacji.

Kolejnym powodem jest to, że dzięki zastosowaniu spójnego interfejsu Twoja aplikacja może trafić na listę polecanych aplikacji. Umieszczenie aplikacji na tej liście sprawia, że liczba jej pobrań może podskoczyć nawet o 2000%.

źródło: windowsteamblog.com


Autor: Artur Kwiatkowski

Niepoprawny gadżeciarz. Pasjonat nowych technologii. Fan dobrej muzyki, książek, filmów i seriali. Czasami gra w gry. Kropka.