80 tys. aplikacji w Marketplace

|

Kolejne 10 tys. za pasem. Jednak tym razem te 10 tysięcy pozwoliło systemowi Windows Phone uplasować się na 3 miejscu pośród mobilnych platform ustawiając je według ilości gier i programów w markecie. Tym samym mobilny system Microsoftu wyprzedził Symbiana i BlackBerry, które swoim użytkownikom proponują 70 tysięcy aplikacji. Teraz do pokonania został tylko Android i iOS, które posiadają odpowiednio ponad: 450 000 i 550 000 aplikacji.

Marketplace Windows Phone stale się rozwija i nie zwalnia, co można zauważyć po czasie, który potrzeba czekać na kolejne 10tys. aplikacji:

  • 50 000 – 27. grudzień;
  • 60 000 – 22. stycznia;
  • 70 000 – 23 lutego.

I oczywiście 80 000, które dostępne były jeszcze w marcu. 1 kwietnia do dyspozycji mieliśmy już 82 234 aplikacje, które zostały umieszczone przez 20 327 deweloperów. Jak łatwo można zauważyć, średnio 1 deweloper publikuje 4 aplikacje od siebie.

Teraz przyszedł czas na statystyki i wykresy.

Pierwszy wykres przedstawia ilość aplikacji w markecie w poszczególnych miesiącach od momentu premiery Windows Phone:

Oczywiście musimy pamiętać, że Marketplace jest podzielony regionalnie i żaden z nich nie ma w swojej ofercie jeszcze nawet 70 tys. aplikacji. Najliczniejszym marketem cały czas pozostaje market amerykański z wynikiem 69 123 aplikacji. Dalej mamy: Wielką Brytanię (65,705), Francję (62,893), Hiszpanię (60,061), Włochy (59,665), Niemcy (61,372), Australię (61,256), Rosję (45,067), Brazylię (39,145) i Indie (61,156). Niedawno również do statystyk dołączyli Chińczycy. Ich mocno “cenzurowany” market może pochwalić się wynikiem 21 530 aplikacji.

Drugi wykres z kolei prezentuje ile aplikacji było dodawane w poszczególnych miesiącach:

Widać wyraźnie, że po znacznym spadku w lutym (w sumie nieco krótszy miesiąc) następuje wzrost. Wszystko wskazuje na to, że utrzyma się on bez problemu. Jeżeli tak też będzie to magiczna liczba 100 000 aplikacji w Marketplace zostanie przekroczona do końca maja.

Ostatnie dwa wykresy pozostawiam Wam do przeanalizowania. Oczywiście chodzi o podział obecnych aplikacji na kategorie:

Oraz podział na aplikacje płatne, darmowe oraz płatne z wersją “demo”:

W pierwszej kwestii wiele się nie zmieniło. Jednak w markecie jest więcej darmowych aplikacji, a wielu użytkowników narzeka na srogie ceny gier i programów narzucane przez deweloperów. Jednak i tutaj pojawia się konkurencja, która wymusza obniżanie cen na co wszyscy liczą.

Dogłębniejszych analiz możecie dokonać porównując to, co mamy teraz do tego, co było ponad miesiąc temu: Klik!

Niestety jakość wszystkich aplikacji nie da się przedstawić na żadnym wykresie, a to w końcu jest najważniejsze, bo nie chodzi o ilość, a jakość :).

źródło: allaboutwindowsphone.com, podziękowania dla: Andrzeja


Autor: Łukasz Pająk

Student informatyki, niedoszły wojskowy (próby nie zaniecham!) i kierowca rajdowy/wyścigowy (już wiek nie pozwala :( ), maniak gadżetów i technologii, z którą lubi być na bieżąco.