Wyniki sprzedaży na koniec drugiego kwartału

|

Windows PhoneJak najłatwiej mierzyć popularność danego produktu? Oczywiście badając jego wyniki sprzedaży. Nie tylko na obecną ilość sprzedanego produktu, ale i na różnicę w danym okresie czasowym warto zwracać uwagę. Wtedy dokładnie możemy przeanalizować czy należy już zwijać manatki z rynku, czy też dalej rozwijać. Także zobaczmy jak to wygląda w przypadku urządzeń z Windows Phone i konkurencyjnych platform.

Dane pochodzą z okresów do końca drugiego kwartału 2012 roku i analogiczny okres z bieżącego roku.

statystyki wyniki sprzedaży Q3 2013

Cóż można tu wyróżnić? Wszystko jest czarno na białym. Warto tylko zauważyć, że dane z zeszłego roku pokazują stan kiedy jeszcze świat nie miał możliwości kupowania urządzeń z Windows Phone 8. Przez jeden rok sprzedano znacznie więcej urządzeń z mobilnymi “Okienkami” niż w żadnym innym roku. Skok o 3,3 miliona sprzedanych słuchawek to w głównej mierze zasługa jednej słuchawki – Nokii Lumia 520, która jak dobrze wiemy ze statystyk AdDuplex jest jednym z najpopularniejszych modeli z Windows Phone – obecnie zapewne najpopularniejszym.

Jak jednak wygląda rozwój mobilnego systemu Microsoftu na tle konkurencji? Cały rynek sprzedanych smartfonów urósł o blisko 80 milionów nowych urządzeń. Przy tym wyniku 3,3 miliona nowych słuchawek z Windows Phone wypada blado. Jednak znaczącą część z pozostałych kilkudziesięciu milionów stanowi sam Android, co pozwoliło mu uzyskać niemalże 80% rynku (skok o 10 punktów procentowych). Jak zobrazować to lepiej? Zauważcie, że minimalnie więcej procent samego rynku Windows Phone zajmuje Nokia. O innych producentach niemalże nie słyszymy i nie myślimy. Taka sama sytuacja ma miejsce na całym rynku. System Microsoftu jest jak Huawei przy Nokii, która ma symbolizować Androida. Jednak mamy jeszcze trzeciego zawodnika – Apple. Ta korporacja z wyrobioną marką sprzedaje jedynie kilka modeli, a mimo wszystko skok o 5,2 miliona jest. Jednak jeżeli Windows Phone będzie rozwijał się w takim tempie jak teraz, a Apple nic z tym nie zrobi to za kilka lat drugie miejsce zajmie Microsoft. Jednak już wiemy, że korporacja z Cupertino planuje w tym roku pokazać również tańszą wersję iPhone’a, co spowoduje zwiększenie sprzedaży.

Strategy Analytics, które wykonało powyższą tabelę zaznacza, że Windows Phone ma duże szanse na pochłonięcie znacznie większej części rynku. Należy jednak zmienić dwie rzeczy, o których wspomniał jeden z analityków, Linda Sui:

  • Microsoft musi obniżyć cenę licencji na system, aby być bardziej konkurencyjnym w stosunku do Androida patrząc na tańsze modele;
  • korporacja z Redmond ponownie musi otworzyć się na nowe technologie, gdyż obecnie wykorzystywane podzespoły w topowych modelach nie są konkurencyjne.

Osobiście zgadzam się z tymi dwoma warunkami. Mimo stałego rozwoju, który można zawdzięczać kooperacji na linii Microsoft-Nokia, nadal system Windows Phone stawiany jest na dalszym planie.

Teraz najważniejsze. Ten znaczny wzrost sprzedaży spowodował, że z 3,6% posiadanego rynku w zeszłym roku na dzień dzisiejszy wynosi 3,9% – to dalej mało, ale jednak coraz lepiej.

A Waszą uwagę co zwróciło w powyższej tabeli?

źródło: blogs.strategyanalytics.com


Autor: Łukasz Pająk

Student informatyki, niedoszły wojskowy (próby nie zaniecham!) i kierowca rajdowy/wyścigowy (już wiek nie pozwala :( ), maniak gadżetów i technologii, z którą lubi być na bieżąco.