Asphalt 7 Heat dostępny dla Windows Phone 8

|

Asphalt

Jedna z najbardziej popularnych mobilnych samochodówek trafiła właśnie na system Windows Phone. Mowa oczywiście o grze Asphalt 7 Heat wyprodukowanej przez firmę Gameloft.

Każdy szanujący się gracz na pewno o grze słyszał już wcześniej. Kilkadziesiąt samochodów, możliwość tuningu, wiele ciekawych tras, wiele trybów rozgrywki oraz świetna oprawa graficzna – to wszystko i jeszcze więcej można znaleźć w grze Asphalt 7. A to wszystko włączone do kolekcji xbox live i dostępne za jedyne 3,49 zł.

Martwi jedynie fakt, że same pliki instalacyjne zajmują 878 MB, więc posiadacze modeli z małą ilością pamięci wewnętrznej mogą mieć trudności z instalacją gry. W każdym razie, na mojej Lumii 820 śmiga, aż miło.

Aktualizacja:

W dniu dzisiejszym gra otrzymała aktualizację, która zmniejszyła rozmiar plików instalacyjnych z 878 MB na 512 MB. Dodatkowo zostały obniżone wymagania dot. minimalnej ilości pamięci RAM. Od teraz także użytkownicy smartfonów z mniejszą ilością RAM (np. Lumia 620) mogą się trochę pościgać ;-)

Asphalt 7 Heat na Windows Phone 8 (cena: 3,49 zł):

Kod QR - Asphalt 7 Heat Twitter - Windows Phone Store


Autor: Artur Kwiatkowski

Niepoprawny gadżeciarz. Pasjonat nowych technologii. Fan dobrej muzyki, książek, filmów i seriali. Czasami gra w gry. Kropka.

  • pjona

    a cena jaka?

    • KriX

      3,49PLN

  • Tommy Ramone

    Dobrze ze coraz wiecej gier pojawia sie na WP!

    Jednak sam Asphalt 7 nie przypadl mi do gustu na androidzie, a raczej szybko sie znudzil ;)

    • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

      A próbowałeś na mutli? To tam leży siła takich gier. ;-)

  • prV

    Domyślam się że nie jest dostępna na urządzenia z mniejszą ilością pamięci ram.

  • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

    Jakby ktoś miał problemy z instalacją, pomimo wystarczającej wolnej pamięci, np. 1,5GB, proponuję ściągnąć plik XAP ręcznie [wejść na kartę gry w Sklepie na swoim komputerze i zjechać na sam dół po lewej]. Po ściągnięciu po prostu przenieść plik do karty SD i wtedy wejść do Sklepu na telefonie i zainstalować.

    • Fobs

      Można prosić o linka, nie mogę jej wyszukać ani przez telefon, ani na komputerze.

      • Fobs

        Aaaa, jest link przy kodzie QR. Sorki :)

        • Fobs

          Dodam że przy takim instalowaniu chyba powinno być wyłączone oszczędzanie baterii, przy włączonym nie miałem opcji „karta sd” w sklepie

          • Fobs

            Sorry za kolejny wpis. Tego się nie da zainstalować jak jest nawet 1,4 GB wolnego w telefonie i plik jest na karcie. Wywaliło komunikat ze mało pamięci i zostało mi 170 MB, telefon przestał odpowiadać. Jakaś masakra z tym folderem „inne”. Zanim skończyłem pisać zostało 32 KB!

          • Haris

            jest apkikacja (shrink storage) w windows phone store która szusci folder inne …

          • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

            Ona działa na tej samej zasadzie jak naturalny sposób oczyszczania folderu Inne przez system. Ta aplikacja po prostu zapycha sztucznie całą pamięć telefonu, przez co system zwalnia z folderu Inne tyle, ile tylko może. Dla niecierpliwych – dobre. W praktyce – po co? W trakcie instalacji gry gdy wam wyjdzie, że brakuje pamięci system sam zwolni tą pamięć. Chyba, że chodzi problem ze ściągnięciem, to ok. ;-)

          • Fobs

            Nie zwolnił tyle ile potrzebował choć zwalniał kilka razy i nawet 1,9 GB mu było mało. Odinstalowałem jeszcze 2 gry, dopiero wtedy to przemielił. Prawie 1,5 godziny mulił tą grę zanim się udało zainstalować.

          • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

            Owszem, ja musiałem do 2,5GB zwolnić. ;) Gra musi robić jakieś dodatkowe, tymczasowe pliki do instalacji, bo to tylko na chwilę zabiera prawie 1GB pamięci pod koniec instalacji, i po chwili je z powrotem zwalnia.

    • http://www.facebook.com/mariusz.kubinski Mariusz Kubiński

      Masakra z pamiecia, i tym pieprzonym ‚others’. W tej chwili mam 581mb zajetego aplikacjami, 1.9 przez system. 1.6 wolnego i 3.27gb other. Storage Shrink nie dziala, az glupio zebym musial reset fonu robic dla jednej glupiej gry..

  • morata08xs

    Działa na telefonach z 512MB ramu?

    • Haris

      Nie dziala na HTC 8S

      • morata08xs

        Czyli jak ktoś chce pograć w coś innego niż Angry Birds to musi kupić 820. Przeszła mi ochota na nowe lumie :(

        • Haris

          Następnym moim telefonem nie będzie już z windows phone, mysłę że na 100% następnych 11 zapowiadanych gier na wp8 tez nie pójdą na 512 MB Ram..

          • Fobs

            Niestety możesz mieć rację, szkoda że tak to zrobili :(

          • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

            Zamiast narzekać na cały system Windows Phone, po prostu kup lepszy telefon. Myślisz, że za tą samą cenę gdybyś kupił telefon z Androidem, to by Ci działało bez problemu? Owszem, jak kupiłeś telefon z WP do gier, to nie tędy droga. To tylko dodatek.

  • Ghorir

    Podejrzewam że osiągnięć z czasów gdy grałem na Andku nie da się zaimportować?

  • lolek

    Mogłby ktos potwierdzic info? czy dziala na telefonach z 512 mb?

    • http://www.facebook.com/antyhaker93 Konrad Uroda-Darłak

      nie działa ;p

  • Cris xd

    Na Lumii 920 biega i skacze :)
    Czekam na Moder Combat 4.

    • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

      Ja też, ja też, ja też!! <3 Pieniądze na PayPalu czekają. :P

  • http://www.facebook.com/mariusz.kubinski Mariusz Kubiński

    Jeśli ktoś dostaje info o za małej ilości pamięci na fonie, może kupić apke spod webowej stronki sklepu. Powinno samo ściągnąć się bez większych problemów.

  • http://windows-phone.pl/ Artur Kwiatkowski

    Nie działa na telefonach z 512 MB RAM.

    W sprzedaży obecnie jest 6 urządzeń pracujących pod kontrolą WP8, z czego tylko 4 posiadają 1 GB RAMu, czyli spełniają wymagania gry. Zostały zaprezentowane dwie nowe Lumie, które nie będą spełniały tych wymagań. Jak twórcom gier ma się opłacać robienie bardziej zaawansowanych gier na Windows Phone, skoro tylko 4 modele mają być w stanie je pociągnąć?

    • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

      No cóż, po prostu Ci wymagający będą wybierać z tych 4, Ci mniej….z pozostałych 5. I po co więcej? ;-) Przecież nie można nic bardziej różnorodnego wpakować w te telefony. Lumia 920 ma świetny aparat, Ativ S potężny ekran, HTC 8X najlepszą jakość dźwięku, a Lumia 820 jest najbardziej budżetowa i wyważona [tzn. wszystko w miarę dobre, ale nic najlepsze ;) ]. Zapowiedziany nowy HTC będzie miał te 1GB RAM, lecz i tak te gry będą się pięknie ciąć ze względu na Adreno 305, a nie 225.

      • http://windows-phone.pl/ Artur Kwiatkowski

        Chodzi mi o bezsensowność tych ograniczeń. Przecież wszyscy dobrze wiemy, że są one wyssane z palca i te gry by śmigały na tych telefonach (da się to ominąć).

        • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

          W teorii tak. W praktyce, jak napisałem niżej, programiści pewnie dostali za mało czasu, motywacji lub/i pieniędzy. ;-)

          A to ciekawe -> http://techivian.com/mali-400mp-vs-sgx-543mp4-vs-543mp3-vs-543mp2-vs-540-vs-535-vs-adreno-320-vs-225-vs-220-vs-205-vs-mali-400-vs-intel-xolo/ . Pod pierwszymi wykresami jest opisany Adreno 305. Wydajność ma zbliżoną do Adreno 225, także może jednak by dały radę uciągnąć, tym bardziej w rozdzielczości WVGA. Tak więc HTC Tiara może okazać się prawdziwym hitem. ;)

          • http://windows-phone.pl/ Artur Kwiatkowski

            W teorii i praktyce działają.

        • harap

          Zgadzam się co do tych ograniczeń. Ludzie, na komputerze z prockiem 1.5 GHz, 256 mega ramu i jakimś geforce 2 grałem w Doom 3, a teraz słyszę że na telefonie z taką ilością ramu tylko jakieś proste gierki 2D odpalę (pamiętacie, na początku nawet Angry Birds nie działał na Lumii 610, a graficznie to nie powalało). Ja rozumiem, inna architektura, ale kurde, czy naprawdę developerzy nie pamiętają już słowa ‚optymalizacja’?

  • Karol

    Miałem nadzieję, że to będzie Asphalt 7 :)

  • http://www.facebook.com/Przemyslaw.Gdanski Przemysław Gdański

    Żenada, że gry są robione tylko dla topowych modeli. Albo takie gry powinny działać na modelach z niższej półki, albo powinny być modele z 2GB, 1GB i 0,5GB, tak żeby przynajmniej średnia półka miała możliwość odpalenia nowych tytułów. Sprawdziłem na iTunes wymagania Asphalt 7 i wymaga on minimum iPhone 3GS Jest to prawie 4-letni telefon z 256MB RAM i jedno rdzeniowym procesorze o prędkości 600MHz (!!!). Zapewne mogą być przycięcia w tym modelu, ale już w kolejnych iPhone’ach gra będzie działać płynnie (iPhone 4 – 800MHz i 512 MB RAM i iPhone 4S – 2x800MHZ i 512GB RAM), że już o iPhone 5 nie wspomnę (1GB RAM). Wynika z tego, że niestety, ale albo gra jest niezoptymalizowana, albo ktoś celowo chce wymusić zakupy topowych modeli.
    Ja płakać nie będę. To co zaprezentował Asphlat 7 na WP utwierdza mnie w przekonaniu, że do mobilnych gier najlepszy jest sprzęt Apple, dlatego jeszcze bardziej się cieszę że planuję kupić iPada i nie ma kupować topowców z WP.

    • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

      Aeee…zacznijmy, że wersje na iPhone 3GS a 5 się znacząco różnią pod względem grafiki. Myślę, że Gameloft nie miał czasu/chęci/pieniędzy, na kolejne optymalizacje pod wersje high-endowe i low-endowe.

      • http://www.facebook.com/Przemyslaw.Gdanski Przemysław Gdański

        Skoro da się zrobić „profile ustawień” dla różnych modeli telefonów, to nie za bardzo rozumiem dlaczego tu tego nie zrobiono. Jeśli nie mieli kasy/motywacji/czasu, to takim posunięciem nie poprawią swojego budżetu.

        • http://www.facebook.com/maciej.jachnowicz Maciej Jachnowicz

          Hm, przedstawię to na klasycznej zasadzie FIFY.

          Jak wiadomo, PlayStation 2 odeszło do lamusa już….daawno temuu. Jednak EA wydaje co roku [bodaj w tym była ostatnia już] kolejną i koleją wersję, mimo że to od kilku lat ta sama gra z nowymi grafikami menu i aktualnymi składami. JEDNAKŻE, ich głównym rynkiem są oczywiście konsole obecnej generacji i PC, i to tam skupiony jest cały budżet i „siła programistyczna”.

          Domyślam się, że nad portowaniem Asphalta, jak i paru innych nadchodzących gier od Gameloftu na WP, zajmuje się garstka programistów, gdzie pierwotnie nad pierwszymi wersjami na iOS i Android siedziało kilka dziesięciu.

  • gomez257

    Powoli czuje że wydawcy gier zaczynają „olewać” wp7.8 i nie będzie na niego znanych tytułów :(

  • http://www.facebook.com/oliver.kowalski.52 Oliver Kowalski

    Artur Kwiatkowski a jak radzisz sobie na swojej 820 z pamięcią bo ta gra troszkę waży i musiałem dużo powyrzucać a z tego co się orientuje tylko zdjęcia i muzykę można na karcie mieć??

    • Sscare

      Trzeba było kupić 920-tke ;P A tak bardziej serio to chyba można mieć wszystko na karcei również aplikacje.

  • mmarcin

    Czy wam tez się tak grzeje Lumia 920 podczas gry?

  • dawid

    Mam 3,2 gb wolnego miejsca na telefonie. „Wyczerpał się limit pamięci w telefonie. Zwolnij trochę miejsca i spróbuj ponownie.” wtf?

    • dawid

      Udało się, kupiłem na kompie, a na telefonie bez pytania o nic zaczęło się instalować. Martwi mnie jedynie, że ostatecznie zajęło około 2 GB pamięci. Mam nadzieję, że MS szybko wyda aktualizacje pozwalającą na instalowanie apek na karcie. W przeciwnym wypadku długo nie pociągniemy. :)

      Ps. Gra sama w sobie świetna. Już 2 godzinki gram (z przerwą na znalezienie ładowarki) i nie mogę się oderwać, grafika cudo. :)

  • http://www.facebook.com/ljakubiak Łukasz Jakubiak

    Oceniać telefon przez pryzmat gier to jak stwierdzić że PS Vita jest nic nie warte bo nie ma na nie AutoCad-a, Coś z wami ludzie nie tak chyba. To są smartfony a nie gamefony. Dla mnie ważniejszy jest rozwój aplikacji Bilkom, jakdojade, taxifinder, nawigacji, skydrive czy office. Gry, w mojej opinii, stanowią jedynie dodatek a nie sedno telefonu.

    • Czeladnik

      i tak i nie :) ja również jestem głównie nastawiony na używanie aplikacji, a nie granie, nie mniej jednak miło czasem usiąść sobie w pociągu i umilić czas jakimś „odmóżdżaczem”, chociaż akurat te proste gierki 2d wymagają czasem pomyślenia :) pozdrawiam

  • maciek

    fajniuchna

  • Mariusz

    ktoś mógłby nagrać filmik z rozgrywki? Z wielką chęcią zobaczyłbym grafikę w tej grze i porównał ją z Androidem:)
    Zawsze chciałem mieć WP i właśnie czekam na takie gry jak ta:)

  • http://www.facebook.com/Przemyslaw.Gdanski Przemysław Gdański

    ” zostały obniżone wymagania dot. minimalnej ilości pamięci RAM. Od teraz także użytkownicy smartfonów z mniejszą ilością RAM (np. Lumia 620) mogą się trochę pościgać ;-)”
    Można? Można, wystarczy chcieć lub słuchać ludu. Obstawiam, że to userzy WP wpłynęli na kwestię minimalnych wymagań RAMu :)

  • Rufi

    Chyba starsze lumie (710) odchodzą do lamusa, z lepszych tytułów tylko Angry Birds trafiło na 7.8. :(

  • asd

    ktoś testował już tą grę na lumii 620?

  • Krzysiek

    Nie działa… zassałem xap ze sklepu. Piszę, że aplikacja nie jest obsługiwana..

  • Krzysiek

    NA HTC 8S nie działa w żaden sposób…

  • http://www.facebook.com/michal.szulczewski Michał Szulczewski

    Gra świetna,na HTC 8X działa bez problemu zastanawia mnie tylko dlaczego 5 jest droższa od 7 ??

  • asdfas

    wy narzekacie że nie macie na 500 mg ram. Pomyślcie o tych co narzekają bo choć mają wp8, nie mają nokii i nie mogą grać w mass effect infiltrator! A co dopiero nawigacja i pozostałe nokia appsy…