Platforma reklamowa wreszcie dostępna dla Polaków!

|


Platforma reklamowa Microsoftu – pubCenter – była do tej pory dostępna jedynie dla kilku krajów. Wiele osób rejestrowało konta podając fałszywy kraj tylko po to, żeby móc czerpać zyski z reklam w aplikacjach nawet tracąc na przeliczniku walutowym. W dniu dzisiejszym Microsoft rozesłał do developerów informację, że mają czas do 31 lipca na zmianę kraju na właściwy. Wszystko to za sprawą planowanego rozszerzenia usługi o nowe kraje. Jeżeli ktoś uzbierał więcej niż 50$ na swoim koncie, może je teraz bez problemów przenieść na nowe konto i rozliczać się we właściwej walucie.

Usługa w ciągu kilku miesięcy zostanie powiększona o 17 krajów: Austrię, Brazylię, Chile, Kolumbię, Czechy, Grecję, Węgry, Irlandię, Izrael, Luxemburg, Nową Zelandię, Portugalię, Singapur, Południową Afrykę, Koreę Południową, Tajwan.

Jest to naprawdę świetna wiadomość ze względu na jakość kontrolek dołączanych do usługi. Jak wiadomo, Google ma swoje Admob jednak kontrolka jaką dołączają jest wyjątkowo marnej jakości. Już na starcie potrafi sypać błędami. Z kontrolką od Microsoftu nie ma tego problemu i wszystko działa jak należy.

Ciekawostką jest też tabelka zamieszczona w mailu – wg niej Polska już ma dostęp do usługi. Reszta krajów musi czekać.
źródło: własne


Autor: Andrzej Stolarczyk

Haters gonna hate. But fuck them.

  • julek7

    Bardzo interesujące zwłaszcza, że Polska nadal jest NIEDOSTĘPNA. Weryfikujecie w jakikolwiek sposób informacje zanim je opublikujecie?

    • Andrew

      Nie moge się zalogować na swoje konto bo MS dał ciała – pozwolił mi na nazwę użytkownika dłuższą niż 20 znaków a teraz nie pozwala się zalogować bo…jest za długa.

      W każdym razie kierowałem się mailem, który dostałem od MS i tabelką, którą też zamieściłem.

  • aipc894

    Czyli oznacza to, że niektóre aplikacje, które są płatne, będą darmowe, gdyż będą w niej umieszczane reklamy?

    • Andrew

      Nie koniecznie. To zależy od developerów. Teraz będą mieli łatwiejszy dostęp do uzbieranych pieniędzy bo konkurencyjne platformy reklamowe nie są tak dobre. W każdym razie bardzo dużo osób się skarżyło na brak pubCenter w ich kraju bo konkurencja nie spełniała ich wymagań.

    • Tirinti

      To jużzależy od developerów.
      Raczej wpłynie to na tworzenie większej ilości aplikacji w tych krajach. Do tej pory w Polsce można było wydawaćaplikacjie płatne lub darmowe bez reklam. Proste aplikacje jak są płatne to się nie sprzedają zaśza darmo mało komu chce się pracować.
      dodam, że nie chodzi tu o kraj w którym aplikacja jest używana tylko o kraj w, którym jest wydana. Do tej pory amerykańscy developerzy mogli zarabiać na reklamach w Polsce a polscy developerzy nie mogli zarabiać na reklamach w Ameryce. O ile polski rynek dla Amerykanów nie jest atrakcyjny to amerykański dla nas jest bardzo ważny.

      • julek7

        Tirinti bzdura. Angielskie reklamy w przypadku ustawienia polskiego języka znikają :) Z tym zarabianiem to tak nie do końca jest :)
        Faktem pozostaje to, że na pubcenter nieźle można zarobić w porównaniu do konkurencji :P

  • Tirinti

    A to nie wiem, ja mam angielski.