Samsung twierdzi, iż marketing Nokii jest nieetyczny

|

Zapytacie skąd takie wypowiedzi ze strony Samsunga?

Wszystko za sprawą kampanii reklamowej „Blown Away by Lumia” prowadzonej w Indiach. Kampania ta to w zasadzie spin-off podobnej akcji prowadzonej wcześniej przez Microsoft pod nazwą „Smoked by Windows Phone” . Na czym polega ta nietypowa promocja – Z tłumu w różnych miejscach miasta wyławiani są ludzie, którzy podejmą się rywalizacji Lumii 800 kontra inny telefon. Zadanie polega na zrobieniu zdjęcia i jak najszybszym wstawieniu go na portal społecznościowy. Jeżeli słuchawka fińskiego producenta wygra zawodnik dostaje do potrzymania transparent z napisem „My phone just got blown away by the Nokia Lumia”.

Najwyraźniej takie sposób prowadzenia kampanii nie spodobał się Samsungowi. Rzecznik firmy w Indiach nazwał kampanie „wyraźnie nie etyczną” Niestety nie zostało sprecyzowane co jest tak nieetycznego w owej kampanii. Pewnie z tego powodu Nokia uważa, że nic złego się nie dzieje i oczywiście nie popiera zdania rzecznika Samsunga.

Viral Oza, dyrektor marketingu firmy Nokia w India wyjaśnił i akcja nie ma zadania pokazać, że inne marki są gorsze od Lumii, a jedynie zwrócić uwagę na wielkie możliwości drzemiące w najnowszych dziełach Nokii.

Oczywiście nie zapomniano dodać jak uplasowała się Lumia w tego rodzaju „testach”. Aż 94% z 104 wyzwań zostało oczywiście wygrane przez L800 co nie pozostawia złudzeń co do atrakcyjności rozwiązań zastosowanych w Windows Phone.

Nie wiem jak Wy ale ja bardzo lubię reklamy porównawcze i nie mam nic przeciwko tego rodzaju kampanii. Zwłaszcza jak jest zmyślnie i rzetelnie przygotowana.

Zresztą Samsung nie chcąc pozostać biernym w tej sytuacji przygotował własną kampanię pod nazwą ”Samsung Street Challenge”

Dla ciekawych mała próbka jak taka rywalizacja wygląda.

źródło: timesofindia.indiatimes.com, neowin.net