Upgrade/Downgrade/Dead Phone programem Nokia Care Suite

|

W końcu wszystko pod jednym dachem z myślą o Was drodzy forumowicze. Z każdym pojawieniem się nowej odsłony Nokia Care Suite mieliśmy możliwość stopniowej obsługi naszych Lumii aż do dziś, gdzie obecna wersja i każda następną umożliwia zmianę oprogramowania na wersję wyższą oraz niższa bez potrzeby zmiany nazwy katalogów czy też nazw samych plików jak to miało miejsce we wcześniejszych opisach na forum. Jako że słowo Refurbish znane jest doskonale większości Was zaś Recovery pojawiło się z wydaniem NCS dla modeli z Windows Phone należy określić zakres zastosowań dla tej metody. Samo Recovery powinno byś stosowane w przypadku gdy nie mamy możliwości podłączenia sprawnego egzemplarza w celu przeprowadzenia operacji Refurbish. Owszem można nadal jej używać ale nie bezpośrednio, ponieważ służy ona tylko do fleszowania wersją wyższa albo tą samą ale po wcześniejszej zmianie nazw. Jak sami widzicie ta metoda jest bardzie skomplikowana i zastąpimy ją na stałe sposobem Recovery na sprawnym telefonie, który do zainicjowania procesu musimy wyłączyć.

Pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność!

Plusy:

  • automatyczne wykrycie plików oprogramowania bez zmiany nazw
  • bezpośrednia obsługa modeli 710 i 800

O czym należy pamiętać zanim zaczniemy:

  • dla opcji downgrade i update postępujemy tak samo
  • język polskie znajduje się w każdym firmware. Przynajmniej w kilkunastu wgrywanych przeze mnie
  • do pobierania firmware nie używamy navifirm, co najwyżej sprawdzamy dostępność
  • tym sposobem możesz wgrać jakąkolwiek wersję z nafivirm czy to dedykowaną czy taką z wyższym numerem od naszego
  • w nowym oprogramowaniu kontakty zostaną przywrócone po synchronizacji z kontem Live
  • jeśli developersko odblokowałeś Lumię to po zabiegu należy ją zarejestrować ponownie. Licznik nie zmienia się dla tego samego IMEI
  • nie można zrobić kopii aplikacji, zdjęć itp. i wgrać jej na nowy system. Dokonujemy synchronizacji przez Zune zanim zaczniemy
  • numeracja nowych zdjęć i filmów zacznie się od początku dodając cyfry w nawiasach w przypadku synchronizacji do tego samego folderu
  • w przypadku fleszowania softem innym niż ten dla naszego Product Code w momencie aktualizacji przez Zune nie powróci pierwotny soft czyt. branding pierwotnego operatora

Lumia 710 i napotkane problemy z downgrade.

Model ten napotkał ostatnio na kilka problemów w przypadku downgrade o czym mogliście poczytać na forum. Sam osobiście wymieniałem płytę główną gdy w trakcie procesu a w zasadzie na początku pojawiło się okno formatowania dysku co przez pomyłkę zaakceptowałem.

    • Skutek?
      - Wykasowany bootloader i nowa płyta główna. Dziś dokonałem ponownie próby zaniżania do pierwszej wersji 7740 (widoczny na screen’ie) zakończony sukcesem.

    • Co zawiniło?
      - Sterowniki. Po naciśnięciu Start system zainstalował dodatkowe drivery.
    • Jak to naprawić?
      - Zamykamy NCS, klikamy Start -> Urządzenia i drukarki ->prawym na ikonie komputera -> wybieramy Ustawienia instalacji urządzeń a potem jak na obrazku:

  • Następnie uruchom system ponownie i spróbuj raz jeszcze.

Pamiętaj! Nie akceptuj prośby o formatowanie dysku po naciśnięciu Start. W Twoim komputerze wystąpił konflikt sprzętowy i tylko reinstalacja ewentualnie ponowne uruchomienie może pomóc.

Czego potrzebujemy?

Po instalacji obu uruchamiamy NDPM i pobieramy odpowiednie oprogramowanie. Wpisujemy rm-801 (Lumia 800) albo rm-803 (Lumia 710) i szukamy odpowiedniego wariantu i ściągamy je do domyślnej lokalizacji.

Cały soft zostaje pobrany do domyślnej lokalizacji i nie należy jej zmieniać. Jeśli wcześniej posiadałeś soft na dysku należy go wykasować lub przenieść, aby folder rm-xxx był pusty przed pobieraniem.

Lokalizacje:
• Windows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Nokia\Packages
• Windows 7: C:\Program Data\Nokia\Packages

Mamy już wszystko przygotowane więc uruchamiamy program Nokia Care Suite, a następnie Product Support Tool For Store 5.0

Funkcja Recovery działa tylko z martwym telefonem bądź też sprawnym, ale wyłączonym. Chcąc zmienić firmware wyłączamy go, ale nie podłączamy jeszcze. Będziemy poproszeni o to później. Aplikacja uruchamia z domyślnie ustawionym NO CONNECTIONS jeśli nie wykryje sprawnego telefonu, pozostawiamy tak. Klikamy File i następnie Open Product i szukamy na liście:
• RM-801 (Nokia Lumia 800)
• RM-803 (Nokia Lumia 710)

Postępując według wskazówek na filmie klikamy Programming, a następnie Recovery. W oknie Properties zobaczymy wersję pobranego oprogramowania z naszym wariantem. W przypadku braku wersji klikamy Update list.

Klikamy Start i ukaże się nam okienko z informacją:
- usuwamy kabel USB,
- wyłączamy telefon,
- wkładamy kabel USB jednocześnie trzymając przycisk podgłaszania (volume up),
- klikamy Retry, telefon raz za wibruje i trzymamy przycisk podgłaszania, aż proces nie zacznie się.

Jeśli nie uda nam się za pierwszym razem należy:
- Lumia 710, wyjąc baterię i wsadzić ponownie
- Lumia 800, przytrzymać POWER przez 10sek do wyczucia wibracji
- ponowić procedurę

Po pięciu minutach proces zakończy się sukcesem oznajmiając nam to wiadomością Recovery Completed.

Materiał wideo z procesu fleszowania wersją wyższą modelu 800:

 

Materiał wideo z procesu fleszowania wersją wyższą modelu 710:

 

Materiał wideo z procesu fleszowania wersją niższą (downgrade) modelu 710:


  • sebastiankozlowski86

    wczoraj próbowałem wgrać nowy soft jednak już na samym początku mam kłopot. Odpalam NOKIA CRE SUITE APPLICATION LUNCHER przy próbie odpalenia PRODUCT SUPPORT TOOL wywala mi błąd. Komunikat mówi o niemożliwości połączenia się z serwerem. Niestety nie wiem ocb

    • Wodnik_Szuwarek

      Z serwerem to się łączy NDPM, a nie Support Tool :P

  • piotreq

    u mnie znowu nie wykrywa telefonu :(((

    • Wodnik_Szuwarek

      Zainstaluj wszystkie sterowniki dla swojego systemu z C:Program FilesNokiaNokia Care SuiteDrivers

  • sebastiankozlowski86

    Fakt pomyliły mi się komunikaty. Po włączeniu PRODUCT SUPPORT TOOL wyświetla mi się coś takiego :
    https://skydrive.live.com/?cid=F501771EBB1B7AC2&a

    • Wodnik_Szuwarek

      To Vista czy 7?

  • sebastiankozlowski86

    Vista

  • Wodnik_Szuwarek

    Tak przypuszczałem, ale wolałem się upewnić.
    NCS jest kompatybilne z XP i 7, natomiast Vistę sobie odpuścili.
    Mi także działa na Win 8.

  • sebastiankozlowski86

    Czy na windows vista jest jakakolwiek możliwość wgrania nowego sofu ?

    • Wodnik_Szuwarek

      Spróbuj zainstalować i uruchomić NCS w trybie zgodności z XP.

  • sebastiankozlowski86

    tryb zgodności niestety nie pomaga

  • sebastiankozlowski86

    Co zrobić kiedy nie mam podświetlonego trybu recovery a jest tylko refurbish ? Telefon wyłączony i podłączony do laptopa sam się włącza

  • Wodnik_Szuwarek

    A po co go wcześniej podłączasz? To jest właśnie przyczyna, jeśli program go wykryje, to wtedy Recovery jest niedostępne.

  • sebastiankozlowski86

    No ok. Tyle, że teraz włączyłem Product support tool przy odłączonym telefonie i opcja recovery też nie jest dostępna

  • Wodnik_Szuwarek

    Recovery dla Lumii 800 jest dostępne dopiero od najnowszej wersji NCS 5.0 (2012.12.5.3). Dla Lumii 710 jest już we wcześniejszych wersjach, ale podejrzewam, że chodzi ci o 800.

  • sebastiankozlowski86

    Bardzo dziękuję. Wreszcie się udało. Dodam, że na windows vista

  • Rafał

    Jeżeli macie Windows Vista zainstalujcie najnowszego Service Packa, .Net Framework 3.5 oraz .Net Framework 4.
    Może to pomoże ;)

  • Marcin

    Nie wiem Panowie, co robię źle, ale już odpuszczam mam to gdzieś. Nawiasem mówiąc mam, Ipada i tak jak wychodzi aktualizacja sama się instaluje trwa to kilka minut i wszystko działa a tu tyle zachodu, bo może bateria będzie trzymać nie 10 a 12 godzin. Ostatni raz dałem się nabrać na ten „szajs” PS., Jeśli ktoś chciał zamienić Iphona 4/4S na Nokie Lumie 800 to chętnie oddam Nokia ma niecały miesiąc i zero śladów użytkowania (oczywiście dopłata z mojej strony)
    Pozdrawiam Marcin